Seuratiedotteet

HYVINKÄÄN RATSASTAJAT RY  KOKOUSKUTSU KEVÄTKOKOUS

Yhdistyksen kevätkokous pidetään 24.3.2024 klo 17:00 Etutallin yläkerrassa.

Linkki Kutsuun

MITEN SEURAN JÄSENEKSI:

Hyvinkään Ratsastajat ry on perustettu vuonna 1991. Ensimmäisessä kokouksessa oli mukana 12 aktiivista harrastajaa, joista osa on mukana toiminnassa vielä tänäkin päivänä. Seurassamme on tällä hetkellä noin 180 jäsentä.

JÄSENENÄ SAAT TUNTUVIA ETUJA mm:

* vakuutuksen, joka korvaa tallilla ja valmennuksessa sattuneet vahingot

* mahdollisuuden osallistua ja vaikuttaa seuran toimintaan

* Hippos-lehden

* SRL:n jäsenkortin, jolla olet oikeutettu Suomen Ratsastajaliiton jäsenetuihin (lisätietoja liiton eduista täältä

JÄSENHINNAT VUODELLE 2020:

SRL SENIORI                    64 €

SRL JUNIORI                    57 €

SRL PERHEJÄSEN SENIORI      37 €

SRL PERHEJÄSEN JUNIORI      33,50 €

Uuden jäsenen liittymismaksu      10 €

JÄSENEN TIEDOT ja MAKSAMINEN:

Liittyäksesi jäseneksi täytä oheisen linkin takaa löytyvä liittymislomake https://liity.ratsastus.fi/

Ongelmatilanteissa ole yhteydessä jäsensihteeriin.

Lasku jäsenmaksusta tulee sen jälkeen suoraan SRL:stä postissa tai netposti-palveluun.

HUOM! kilpailulisenssejä ei voi maksaa eikä sitä tulosteta ennen kuin jäsenmaksu on maksettu.

Jäsenet tulevat saamaan jäsenmaksunsa suoraan SRL:n kautta. TARKISTA, että jäsenryhmäsi (juniori- seniori-jäsen) sekä muut tietosi ovat oikein, JOS JÄSENRYHMÄSI ON VÄÄRÄ, ÄLÄ MAKSA JÄSENMAKSUA ENNEN KUIN OLET SAANUT UUDEN KORJATUN MAKSULAPUN.

Ilmoita virheistä jäsensihteerille. Jos olet ollut perhejäsen ja tarvitset täysjäsenyyden, pyydä korotusosasta erillinen lasku.

KILPAILULUVAT

Jäsenet tekevät kilpailuluvat itse verkko-oston kautta. Tarkemmat ohjeet luvan hankkimiseen täältä: https://www.ratsastus.fi/kilpailu-ja-valmennus/kilpailijalle/kilpailuluvat/hae-kilpailulupaa/?fbclid=IwAR3ICIxRUh9Fe7eUlN-njgERBGbvkYIIQih254RdTitnWyYm2zxkiykHhT0

KILPAILULUPIEN PALAUTUKSET:

3-tason luvasta palautetaan vuodelta 2019 50 % takaisin niille ratsukoille, jotka ovat saavuttaneet tuloksen ulkomailla kisatussa kisassa. Tieto kansallisen luvan palauttamisesta/hakemista laitetaan nettisivuille tiedoksi niille kilpailijoille, jotka eivät kokouksessa olleet. Kaikki toimittavat itse anomukset palautettavista luvista sähköpostitse rahastonhoitajalle, kopio puheenjohtaja.

PDF-tiedostoHYRsaannot.pdf (50 kB)
Hyr Ry Säännöt
PDF-tiedostogdpr_2022_jasentietojen_kasittely.pdf (68 kB)

Huolehdi hygieniasta talleilla!

Talleilla on nyt syytä olla valppaana, sillä liikkeellä on hevosten vakavia tartuntauteja kuten koronavirus ja herpes.

Koronavirus tarttuu hyvin helposti hevosesta toiseen. Kyseessä ei ole ihmisille vaarallinen koronaviruksen muoto. Hevosten koronavirus on uusi tauti. Suomessa sitä on tavattu vasta muutaman vuoden.Hevosten koronavirukseen ei ole täsmälääkettä.

Herkästi tarttuvan Herpes viruksen leviäminen Suomeen voi pahimmillaan johtaa jopa ratsastuskilpailutoiminnan keskeytykseen, joten ratsastajien, maahantuojien ja hevostenpitäjien rooli taudin ennaltaehkäisyssä on hyvin tärkeää, SRL perustelee tiedotteessa tuontikaranteenin tarvetta.

Virukset eivät tartu ihmiseen, mutta ihminen voi siirtää niitä eteenpäin.

ERITYISEN TÄRKEÄÄ ON,  jos liikut muilla talleilla, vaihdat tai desinfioit KAIKKI varusteet (kypärät, hanskat, kengät, kannukset, takit, housut jne) ennen toiselle tallille siirtymistä.